Porady
Uwaga! Poniższy opis został przetłumaczony automatycznie.
Informacje o elektrycznych samochodach RC on-Road
Co wyróżnia model samochodu elektrycznego na drogach?
Jaki model nadaje się dla początkujących?
Jaka jest różnica między modelami samochodów RtR, ARR i Kit?
Czy każdy może zbudować zestaw modeli samochodów on-Road?
Jak mogę przyspieszyć mój model samochodu drogowego?
Co to jest samochód do driftu?
Od pojazdu seryjnego do pojedynczego kremu
Często zadawane pytania na temat drogowych modeli samochodów elektrycznych
Co wyróżnia model samochodu elektrycznego na drogach?
To, co większość kierowców samochodów terenowych uwielbia w swoich modelach, to prawdopodobnie fakt, że ich pojazdy to pomniejszone wersje dużych i bardzo poszukiwanych modeli. Od eleganckiego luksusowego jachtu po szybkie samochody wyścigowe, aż po przeciętne samochody wyścigowe, wszystko jest w branży modelarskiej.
Elegancki wygląd modelu OnRoad to tylko połowa sukcesu. Pojazdy również muszą poruszać się jak wielkie wzory do naśladowania. W tekście tym stwierdza się, że przyspieszenie i zachowanie podczas jazdy muszą być tak samo imponujące, jak w przypadku częściowo bezcennych oryginałów. Każdy, kto odwiedził model onroad, wie, że na dole wyścigami wyścigowymi w zakresie przyspieszenia i prędkości na zakrętach w mgnieniu oka niektórzy duże samochody sportowe.
Kolejną zaletą jest cichy napęd elektryczny, który pozwala na jazdę na każdej ulicy osiedlowej lub w weekendy na parking supermarketu, bez problemów z hałasem.
Jaki model nadaje się dla początkujących?
Dla początkujących w dziedzinie modeli samochodów najlepiej nadaje się kompletny zestaw. Zestawy te zawierają wszystkie niezbędne elementy, które są niezbędne do obsługi modelu. Samochody są również chętnie reklamowane skrótem RtR (Ready to Run = gotowy do jazdy), ale należy dokładnie obejrzeć je w zestawie. Zasadniczo w modelach samochodów RtR zawsze znajduje się w pełni zmontowany pojazd, w tym wbudowane elementy sterowania zdalnego i nadajnik zdalnego sterowania.
Wymagany akumulator do jazdy, ładowarka do jazdy i baterie do nadajnika mogą nie być objęte dostawą. Zestawy pojazdów, które zawierają wszystko, są częściowo samochód o RtR w wysokości 100%.
Trzeba jednak powiedzieć, że dołączone akumulatory napędowe i ładowarki są raczej niższe od dolnej kategorii cenowej. Na początku odgrywa to rolę podrzędną, ponieważ za pomocą tych zestawów producenci chcą umożliwić zarówno radość z jazdy, jak i wejście w hobby za niewielkie pieniądze.
Każdy, kto zdecyduje się na model RtR, może od samego początku zabrać ze sobą wydajne akumulatory napędowe oraz odpowiednią ładowarkę.
Jaka jest różnica w modelach samochodów RtR, ARR i zestawu?
Oprócz wspomnianych już modeli samochodów RtR, istnieją również modele ARR (almost Ready to Run). Model samochodu nie jest w pełni zgodny, ponieważ w przypadku pojazdu ARR mamy do czynienia z podwoziem. A więc wokół ramy pojazdu bez karoserii.
Te pojazdy są przeznaczone raczej dla zaawansowanych sportowców samochodów, którzy już posiadają system zdalnego sterowania i mają konkretne pomysły, na jaki silnik elektryczny, regulator i akumulator chce wyposażyć nowy model.
Poza tym masz swobodny wybór nadwozia i oferuje szeroką gamę opcji. Szerokość podwozia i rozstaw osi zostały tak dobrane, aby można było zamontować prawie wszystkie karoserii w skali 1:10.
A jeśli zdecydujesz się na niepomalowaną karoserię, masz wszystkie opcje, jeśli chodzi o kolor i wygląd lakieru.
W modelu zestawu, zestaw dostarczy Ci wiele frajdy. Ponieważ w modelu jednego zestawu, począwszy od wnętrza mechanizmu różnicowego, pojazd jest skonstruowany dla jednostek.
Zaletą tego rozwiązania jest to, że w prawdziwym sensie fujesz technologię swojego modelu i wiemy was zrobić, jeśli coś nie działa prawidłowo. W zależności od producenta i typu pojazdu zestawy modelarskie są dołączone różne komponenty, takie jak silnik lub regulator jazdy, dlatego przed podjęciem decyzji o zakupie należy sprawdzić, czy dostarczone informacje są dokładnie takie same.
Czy każdy może zbudować zestaw modeli samochodów on-Road?
W zasadzie tak! Zakładając, że masz trochę umiejętności manualnych i zabiera się odpowiednio dużo czasu na dokładne przyjrzenie się instrukcji montażu. Ponieważ nie wszystko, co pasuje na pierwszy rzut oka, tak naprawdę pasuje do siebie na drugi rzut oka. Jeśli weźmiesz to sobie do serca, nie będziesz mieć większych problemów ze złożeniem modelu samochodu.
Ale również lakierowanie karoserii jest łatwe dla początkujących. Przezroczyste karoserie można w prosty sposób polakierować od wewnątrz.
Po wyczyszczeniu wyciętego korpusu od wewnątrz i nałożeniu naklejek na szybę, wnętrze jest kilkakrotnie spryskiwane sprayem Lexan. Gdy to zrobisz, nadal możesz rozpylić białą farbę, aby rzeczywisty kolor pojazdu stał się później na białym tle. Po odklejeniem kleju do szyb wystarczy nałożyć niewielką ilością płynu tonowego na okna i już jest gotowy do perfekcyjnego malowania.
Po ściągnięciem zewnętrznej folii ochronnej karoseria ma pełny blask, a dołączone naklejki można rozcinać i przymocować na zewnątrz karoserii.
W jaki sposób mogę przyspieszyć ich elektryczny model samochodu on-Road?
To pytanie pojawia się najpóźniej, gdy model produkcyjny jest całkowicie kontrolowany i pojawia się potrzeba większej mocy i prędkości. Aby uzyskać odpowiedni tuning, należy postępować stopniowo:
Montaż łożysk kulkowych
Przed przystąpieniem do większych operacji tuningu należy wymienić wszystkie łożyska ślizgowe z tworzywa sztucznego na łożysko kulkowe. Oprócz zmniejszonego tarcia tocznego pojazdu, łożyska kulkowe są znacznie bardziej sprężyste, co jest bardzo korzystne dla dalszych działań związanych z tuningiem i wyższą przepustowością.
Nawet jeśli ciężar jest dość duży, ponieważ może zostać rozłożony w całości, warto z tym się postarać.
Wymiana silnika
Największym krokiem w kierunku większej prędkości może być zmiana silnika. Szczególnie wtedy, gdy model seryjnie wyposażony jest w prosty silnik kolektorowy z dwoma przewodami przyłączeniowymi. W przypadku tego typu silnika prąd twornika jest przenoszony za pomocą dwóch szczotek węglowych (szczotka = Brush).
Zamiast tego silnika szczotkowego można zastosować bezszczotkowy (bezszczotkowy = bezszczotkowy) silnik trójfazowy. Silnik potrzebuje jednak specjalnego regulatora jazdy bezszczotkowego, który jest połączony z silnikiem za pomocą trzech przewodów.
Wymiana akumulatora
Oczywiście, ten silnik o wysokiej mocy wymaga także odpowiedniego źródła prądu o niskiej rezystancji wewnętrznej. Z tego powodu należy wymienić ewentualnie używane akumulatory NiMH na wysokiej jakości akumulatory LiPo.
Podczas pierwszej jazdy próbnej należy zachować ostrożność. Ponieważ w pewnych okolicznościach przełożenie napędu (silnik, regulator i akumulator) nie pasuje już do przekładni. Dlatego mamy dla Ciebie naszą praktyczną wskazówkę.
Nasza praktyczna wskazówka
W zależności od zakresu prędkości zastosowanego silnika może być konieczna wymiana zębnika silnika na kopię z mniejszą liczbą zębów. Ponieważ zębnik, który działał idealnie dla standardowego silnika, może być o wiele za duży dla wysokoobrotowego silnika wyścigowego. Silnik tuningowy nie ma wtedy szans na osiągnięcie znamionowego zakresu prędkości obrotowej i pobiera zbyt dużo prądu. W rezultacie silnik, regulator i akumulator są naprawdę gorące, a model nie osiąga rozsądnej prędkości.
Dostrajanie
Najlepsze środki dostrojenia nie działają, jeśli podwozie jest całkowicie źle wyrównane. Oprócz dostosowania skrzyni biegów, w którym model może zostać ustawiony na TopSpeed lub optymalne przyspieszenie, podwozie oferuje wiele innych możliwości optymalizacji zachowań podczas jazdy, a tym samym przyspieszenia modelu.
Należą do nich różne ustawienia podwozia i indywidualne nastroje amortyzatorów. Ponieważ precyzyjna regulacja jest bardzo złożona, podczas imprez wyścigowych należy pobrać cenne TIPS od profesjonalistów. Ważne jest, aby zawsze zmieniać tylko jedną wartość, a następnie sprawdzać wpływ na zachowanie podczas jazdy. Jednak aby móc właściwie interpretować zmiany, należy być w stanie odpowiednio zmienić model. Ale również czasochłonne strojenie należy zaliczyć do jazdy modelami samochodów elektrycznych on-Road.
Co to jest samochód do driftu?
Was die schnellen Jungs mit ihren noch schnelleren Modellautos zur Verzweiflung bringen kann, zaubert den Driftern ein Lächeln ins Gesicht. Mówi się o przesterowaniu lub o przerwaniu tylnej osi w zakręcie. Jeśli chcesz wypróbować ten model samochodu, wystarczy wymienić koła miękką gumową na twarde koła driftu z tworzywa sztucznego.
W przeciwieństwie do opon gumowych, które generują maksymalną przyczepność, koła driftowe robią dokładnie odwrotnie. Nawet przy niewielkim przenoszeniu mocy koła powinny stracić przyczepność i tym samym dawać właściwości jezdne jak na lodzie, nawet na betonie lub smole. Aby sterować modelem pod kątem krzywej lub Pylon, wymagana jest umiejętności podczas obchodzenia się z gazem i kierowania nim.
Zużycie energii podczas driftu jest niewielkie, dlatego też wspaniale działa z silnikiem szczotkowym. Silnik bezszczotkowy o dużej mocy nie jest konieczny do driftu.
Specjaliści od tego zakresu nazywamy podwoziem Drift. Szczególną cechą tego podwozia są sztywne osie tylne, w których mechanizm różnicowy jest zablokowany. W ten sposób wewnętrzna i zewnętrzna strona krzywej obracają się z tą samą prędkością, co oznacza, że model bardzo szybko przechodzi w tryb dryfu. Ponadto bardzo mocno kierowujące się koła przednie wspomagają nawet największy kąt dryfu.
Z seryjnego pojazdu do indywidualnych komarów
Model onroad jest świetnym zestawem akcesoriów i indywidualnymi możliwościami wzorowymi. Każdy posiadacz samochodu drogowego w skali 1:10 z pewnością znajdzie swoje ulubione nadwozie, które może następnie idealnie pomalować lub nie pomalować do indywidualnego projektu.
Dzięki odpowiednim oponom na eleganckich aluminiowych felgach i subtelnemu oświetleniu podwozia model staje się absolutnym samochodem pokazowym na każdej wystawie. Wenn dann auch noch der böse brüllende Sound eines legendären V8 Motors aus dem Soundmodul unter der Motorhaube ertönt, ist das Modell als Gesamtkunstwerk perfekt in Szene gesetzt.
Często zadawane pytania na temat drogowych modeli samochodów elektrycznych
Czy zamiast akumulatora NiMH ich używać akumulator 2S LiPo?
Zasadniczo tak, ponieważ akumulator litowo-polimerowy o napięciu 7,4 V ma tylko nieznacznie wyższe napięcie, jak akumulator NiMH o napięciu 7,2 V. jednak akumulator LiPo nie może być głęboko rozładowany. Z tego powodu regulator jazdy dla akumulatorów LiPo musi być odpowiedni i na czas należy wyłączyć silnik. Ładowarka musi być również zaprojektowana dla akumulatorów LiPo i mieć złącze balansera.
Czy modyfikacja silnika szczotkowego na silnik bezszczotkowy jest trudna?
Zasadniczo silnik bezszczotkowy dla modeli elektrycznych ma takie same wymiary zewnętrzne, jak i otwory na śruby montażowe. W przeciwnym razie luz między kołem zębatym silnika a głównym kołem zębatym wystarczy wyregulować za pomocą kartki papieru.
Silnik bezszczotkowy obraca się w przeciwnym kierunku. Co należy zrobić?
Jeśli regulator jazdy został poprawnie zaprogramowany, po prostu zamienić dwa z trzech kabli przyłączeniowych silnika.
Dlaczego elektryczny model on-Road nie ma tarcz hamulcowych?
Model z silnikiem elektrycznym służy do hamowania. W tym celu przyłącza silnika są zamykane elektronicznie na regulatorem jazdy.
Dlaczego mój elektryczny model samochodu on-Road ciągnie się na prostej w lewo lub w prawo?
Układ kierowniczy obraca się ciężko lub serwo układu kierowniczego nie ustawia się czysto w pozycji środkowej. Można to stosunkowo łatwo sprawdzić, sprawdzając łożyska kół. Może jest za dużo zabawy w mechanice. Jeśli wszystko to będzie pasować, kolejnym krokiem jest sprawdzenie zbieżności kół. Oznacza to, że obydwa przednie koła muszą być skierowane lekko do wewnątrz.
Co oznacza długa lub krótka redukcja?
Dzięki krótkiej redukcji (mały zębnik silnika) model auta bardzo dobrze przyspiesza, ale brakuje mu maksymalnej prędkości. Przy długim przełożeniu (duży zębnik silnika) maksymalna prędkość jest większa, ale przyspieszenie jest gorsze, a silnik potrzebuje dużo prądu podczas przyspieszania.
Mój model elektryczny ma bardzo krótki czas jazdy. Co należy zrobić?
Jeśli silnik, regulator jazdy i akumulator już po krótkim czasie stają się bardzo gorące, silnik będzie się zbyt długo nagrzewać. W takim przypadku należy przetestować mały zębnik silnika. Jeśli silnik pozostaje ciepły, prawdopodobnie akumulator jest zużyty. W takim przypadku do celów testowych należy wypróbować nowy akumulator do jazdy.